Skuteczne Pozycjonowanie Stron Internetowych

Wyślij zapytanie

Przejdź do formularza

Szybki kontakt?

zapytanie

Wyślij zapytanie

Wypełnij formularz

telefon

Zadzwoń:

+48 17 860 21 86

+48 22 244 17 77

email

Napisz do nas:

 

Search Engine Reputation Management - SERM

SERM, czyli Search Engine Reputation Management tłumaczy się w języku polskim jako zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach internetowych. Jako Search Engine Reputation Management rozumie się podejmowanie wszelkich działań mających na celu poprawę wizerunku marki w wyszukiwarkach internetowych, a także w przypadku nowych marek budowanie ich wizerunku od początku.

SERM obejmuje dwa rodzaje działań:

  • dążenie do wyparcia z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania linków do stron z negatywnymi informacjami odnośnie danej marki lub osoby,
  • umieszczenie na wysokich pozycjach pozytywnych informacji o firmie lub osobie.

Istotne jest, że w procesie SERM nie dąży się jedynie do wyparcia z wyszukiwarek internetowych złych informacji odnośnie marki, ale także podejmuje się wszelkie niezbędne kroki do wypromowania jak największej ilości pozytywnych informacji związanych z podmiotem.

Dbając o reputację marki w wyszukiwarkach internetowych pierwszym podejmowanym krokiem powinno być zoptymalizowanie witryny firmowej i rozpoczęcie jej pozycjonowania na frazy kluczowe bądź związane z rynkiem na którym firma działa, bądź też przy wyszukiwaniu których wyświetlają się negatywne informacje o niej.

Zdajemy sobie sprawę, że budowanie wizerunku marki w Internecie jest niezwykle istotną czynnością podczas działań promocyjnych, dlatego do każdego klienta podchodzimy indywidualnie i przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań przygotowujemy dokładną analizę i strategię działań w zakresie SERM.

Jak działamy?

  1. Przed rozpoczęciem działań dokładnie określamy przy wyszukiwaniu, których fraz kluczowych pojawiają się negatywne informacje związane z marką.
  2. Przygotowujemy listę sugerowanych haseł, przy których warto zadbać o to aby pojawiały się pozytywne komunikaty o marce.
  3. Wybieramy wspólnie z klientem strony z najgorszymi z punktu widzenia budowania świadomości marki wpisami, tak aby w pierwszej kolejności dążyć do tego, aby nie pojawiały się wysoko w wynikach wyszukiwania.
  4. Po wypozycjonwaniu istniejących pozytywnych informacji związanych z marką rozpoczynamy wspólnie z klientem tworzenie oraz promocję nowych wpisów.
  5. Gdy jest to możliwe i uzasadnione kontaktujemy się z właścicielami witryn zawierającymi negatywne treści w celu wspólnego ustalenia warunków ich usunięcia.
  6. Doradzamy oraz przygotowujemy długofalowy plan działań dla klienta, który uchroni go przed ponownymi sytuacjami w przyszłości.

Wczesne rozpoczęcie działań związanych z  Search Engine Reputation Management  może uchronić firmę przed celowym publikowaniem i promowaniem przez konkurencję negatywnych komunikatów, czyli przed tak zwanym „terroryzmem reputacji”. Budowanie wizerunku i reputacji firmy zajmuje wiele lat, natomiast zburzenie tej solidnej konstrukcji może nastąpić w bardzo niedługim czasie. Z tego względu tak ważne jest monitorowanie, co o nas piszą inni i ewentualne szybkie działanie naprawcze.

SERM, jako część SEO PR, jest nierozerwalnie związany z komunikacją kryzysową, gdyż umożliwia monitorowanie i kreowanie pozytywnego postrzegania firmy przez medium jakim jest Internet.

 

Zamów bezpłatną wycenę